A Stock2000 raktárkészlet kezelő kereskedelmi programcsomag minden alapverziója egy komplex kereskedelmi rendszer, az alábbiakban megtekinthető néhány alapfunkció. Az egyéb modulokkal a programcsomagok igény szerint bővíthetők.
TARTALOMJEGYZÉK
Főképernyő, bejelentkezés
Vevők, szállítók
Statisztikák, kimutatások, listák
Kapcsolódó információs táblázatok
Beállítások, egyedi képernyők és táblázatok
Telephelyek, raktárak beállításai
Számlázó program használatának feltételei
A rendszer indítás után egy bejelentkező ablakkal jelentkezik,
ahol a megfelelő felhasználói név és jelszó megadásával a program a felhasználó beállításaival és jogosultságaival elindul. A főképernyő megjelenése többféle is lehet, testreszabható. Jogosultságok beállítása esetén felhasználónként más és más adatok és funkciók érhetők el.
Vevő és szállító ügyfelek, partnerek nyilvántartása.
Alapadatok
Név, cím, telefonok, mobilszámok, fax számok, e-mail cím, weboldal, vevőkód, adószám, csoportos adószám, banki adatok, leírás..
Egyéb címek
Szállítási cím, számlázási cím, levelezési cím…
Kapcsolattartó
Ügyintéző neve, beosztása, elérhetősége…
Alap beállítások
Fizetési mód, kizárólagos fizetési mód, üzletkötő, szállítói bankszámla, pénznem, nyelv, besorolás…
Számlázási beállítások
Vásárlási limit, bizományi limit, vásárlás tiltás / korlátozás, fuvardíj, email-csoport, e-számla beállítások…
Kedvezmények (% vagy összeg)
Alap, kategória, árucsoportonkénti, termékenkénti…
Egyéb számított adatok
Havi készpénzes vásárlás összegző oszlop, számlás vásárlások összegzése nettó/bruttó, egyéb vásárlások összegzése nettó/bruttó, utolsó vásárlás, tartozás, lejárt tartozás…
Statisztikák, kimutatások, listák
Értékesítési kimutatások, megrendelések, szállítólevelek, kintlévősége kezelése.
Teljes, és különböző szűrőfeltételeknek megfelelő listák, adatok mentése Excel, illetve egyéb formátumokban.
Komplex raktárkészlet nyilvántartás, tetszőlegesen felépíthető adatbekéréssel és speciális megnevezés sorrendezhetőséggel, árucsoportokkal, alcsoportokkal, termékekkel.
Alapadatok
Termék neve (összetett/egyszerű), cikkszám, vonalkód, mennyiségi egység, áfa-kulcs, vámtarifa, minimálárak, listaár, külföldi árak, beszerzési és bekerülési árak tetszőleges pénznemben, súlyozott átlagár, utolsó bekerülési ár, illeték %, vám %, eladási árak kalkulációs százalékos értékei, súly, minimális mennyiség, rendelési mennyiség, származási hely, csomagolási egységek, környezetvédelmi termékdíj…
Kapcsolódó információs táblázatok
Szállítói árajánlatok – gyorslista
Termékenként rögzíthetők szállítói árajánlatok. Az ajánlatok sorrendezhetők mennyiség/ár, ajánlati dátum/ár, illetve tetszőleges beállításokban a megfelelő ajánlat kiválasztásához.
Az adott termékre történt vevői előrendelések táblázata egy felugró ablakban. A teljes előrendelési funkció, szállítói megrendelésekkel összekötve is megtalálható az előrendelések modulban.
Termékenként és vevőnként rögzíthető a termék vevői azonosítója, illetve megnevezése, ha az a vevő nyilvántartásában eltérően szerepel, mint a mi rendszerünkben. Későbbiekben ha egy vevő megrendel, és a saját megnevezésére hivatkozik, lehetőség van ez alapján megkeresni a megfelelő terméket.
Szállítói rendelések – gyorslista
Termékenként felugró ablak, mely a termékre érvényben lévő szállítói megrendelések rendszerből listázza a tételeket.
Termékenként felvehetők, illetve megjelölhetők helyettesítő termékek. Értékesítéskor ha a megfelelő termékből nincs elegendő készlet, könnyen választhatunk helyettesítő terméket is.
Termékenként kijelölhetők olyan más termékek, melyekre kedvezmény adható abban az esetben, ha azt együtt vásárolja meg a vevő. Pl.: egy készülék értékesítésénél, ha a vevő tartalék alkatrészeket is vásárol, akkor azokra 10% kedvezményt kap. A táblázat az ilyen esetekre társítja a termékeket.
A felkínálandó termékek egy kisegítő információ az eladónak, hogy termékek értékesítésénél milyen kapcsolódó termékek megvásárlását is szorgalmazza.
Az alap keresési és szűrési lehetőségeken kívül rendelkezésre áll egy termékkereső, ami a teljes raktárkészletben lehetővé teszi az egyszerű keresést, navigálást.
A bevételezéssel dolgozhatók fel a szállítói számlák, a számla tételei bevételezés után készletre kerülnek.
Számla adatok
Szállítói adatok, fizetési mód, teljesítés, pénznem, árfolyam, számla / szállítólevélszám, szállítási költség, egyéb költség…
Lehetőség van egyszerűsített, gyors bevételezésre is. Az adott termék árukartonján az azonnali bevételezés lehetővé teszi, hogy 1-1 termék készletre kerüljön a teljes szállítói számla teljes feldolgozása előtt.
Vevői megrendelések felvétele, nyilvántartása. Szállítólevél, árukiadások, árajánlatok készítése, számlakészítés, áruszállítás előkészítés, szállítólevélhez csatolás, selejtezés, saját felhasználás…
Webes és elektronikusan beérkezett megrendelések nyilvántartása.
Visszaigazolás, előlegek, zárolások, jutalék számítás, egyszerűsített gyártás.
Környezetvédelmi termékdíj és fuvardíj kalkuláció.
Megrendelés készíthető manuálisan, árajánlatból automatikusan, korábbi számla minta alapján, illetve beérkezhet elektronikusan EDI (xml) rendszerből, web-áruházból, illetve TeleStock ügyfélprogramból is.
Megrendelés adatok
Vevő adatai, fizetési mód, teljesítés ideje és helye, pénznem, árfolyam, besorolás, üzletkötő, vevői rendelés azonosító, teljesítés helye, házhoz szállítás, normál/webes/elektronikus, kedvezmények, kedvezmény előtti és utáni végösszegek, felvételkori bekerülési ár, átlag bekerülési ár, nyereség adatok, korábbi előleg értékek, vevő tartozása, havi készpénzes vásárlás összegzése, közlemény, csomagolás, szállítási határidő és mód, visszaigazolás kelte, vevői és szállítói ügyintézők…
Megrendelés tételsor adatok
Cikkszám, megnevezés, mennyiségi adatok, listaár, egységár, egyedi ár, kedvezmények, nyereség adatok, vonalkód, csomagolás, súly, gyári számok, szabad készlet, más megrendelésen lévő mennyiségek, jutalék, raktárhely, szállítási határidő visszaigazoláshoz…
Eladási árak felülírása megadott százalék szerint a megadott árhoz képest. Utolsó vevői ár, kategória árak…
Megrendelések közt lehetőség van átcsoportosításokra, áthelyezésekre, vagy több megrendelés összevonására.
Tételként többféle adat is felvehető. Kiadható a készletből egy termék, vagy készletfoglalás nélkül is felvehető. Szolgáltatás, munkadíj táblázatból is választható tétel, illetve manuálisan is kitölthetők a sorok.
Szállítólevelek nyilvántartása, további tételek csatolása, számla, résszámla, devizás, export…
Szállítólevél adatok
Vevő adatai, fizetési mód, teljesítés ideje és helye, pénznem, árfolyam, besorolás, üzletkötő, vevői rendelés azonosító, teljesítés helye, házhoz szállítás, kedvezmények, kedvezmény előtti és utáni végösszegek, sofőr, nyereség adatok, közlemény…
Szállítólevél tételsor adatok
Cikkszám, megnevezés, mennyiségi adatok, listaár, egységár, egyedi ár, kedvezmények, nyereség adatok, vonalkód, csomagolás, súly, gyári számok…
Kimenő számlák nyilvántartása. Belföldi, devizás, export, előleg, jóváíró, helyesbítő, pro forma…
Idei, és a korábbi évek számlái is megjeleníthetők tetszőleges sorrendben, részletes, illetve táblázatos formátumban.
Számla adatok
Vevő adatai, fizetési mód, teljesítés ideje és helye, esedékesség, pénznem, árfolyam, besorolás, üzletkötő, vevői rendelés azonosító, teljesítés helye, házhoz szállítás, normál/webes/elektronikus, kedvezmények, kedvezmény előtti és utáni végösszegek, felvételkori bekerülési ár, átlag bekerülési ár, nyereség adatok, vevő tartozása, havi készpénzes vásárlás összegzése, közlemény, csomagolás, vevői és szállítói ügyintézők, fizetett, túlfizetett, lejárt, késedelmes…
Számla tételsor adatok
Cikkszám, megnevezés, mennyiségi adatok, listaár, egységár, egyedi ár, kedvezmények, nyereség adatok, vonalkód, csomagolás, súly, gyári számok, jutalék, raktárhely…
Hasonlóan a megrendelésekhez, szállítólevelekhez, illetve minden összetett nyilvántartáshoz, itt is rendelkezésre áll egy teljes körű, minden adatra kiterjedő szűrési feltételek funkció. Kérhetők a szűrésnek megfelelő, vagy az azoknak nem megfelelő adatok.
A készpénzes számlák automatikusan kiegyenlítésre kerülnek. Egyéb számlák esetén a befizetések funkció teszi lehetővé a számla kiegyenlítését, akár teljesen, akár részben. Befizetési és kiadási pénztárbizonylatok készíthetők. A befizetéseket, amennyiben nem banki átutalás beérkezéséről van szó, a pénztár is követi pénznemenként, raktáranként, felhasználónként.
Teljes számla jóváírása, illetve tételek jóváírása (helyesbítés). A helyesbítési beállítások lehetővé teszik egy-egy tétel visszavásárlását eredeti, vagy csökkentett vételáron.
Bejövő számlák nyilvántartása. Belföldi, devizás, jóváíró.
A bevételezések során automatikusan létrejönnek a bejövő számlák, de manuálisan is felvehetők egyéb, költség számlák.
Kontrollálhatók a tartozások, befizetések, úgy, mint a kimenő számláknál. Pénztárkezelés is beállítható.
Számla adatok
Szállító adatai, fizetési mód, teljesítés, esedékesség, pénznem, árfolyam, besorolás, devizás és forintos végösszegek, áfás, szállítási költség, egyéb költség, fizetett, túlfizetett, lejárt, késedelmes…
Számla tételsor adatok
Cikkszám, megnevezés, mennyiségi adatok, listaár, külföldi ár, bekerülési egységár, nyereség adatok, vonalkód, csomagolás, súly, gyári számok…
Raktárkészlet leltározása. Az adatbázis szerinti mennyiségek feltöltése után lehetőség van manuálisan illetve gyűjtős vonalkód szkennerrel felvenni a tényleges leltári mennyiségeket, párhuzamosan több munkaállomásról is. A leltárról nyomtatott illetve Excel listák készíthetők.
A leltározás befejeztével lehetőség van automatikus készletkorrekcióra, melynek során a hiány és többlet adatok egy külön táblázatba is rögzítésre kerülnek, miközben a készlet mennyiségek korrekciója végrehajtódik.
A leltárkorrekcióról különböző jelentések nyomtathatók.
Az alapcsomagok mindegyike tartalmaz alapfokú kimutatásokat, statisztikákat. Ezek a készlet, bevételezések, eladások adataiból hoznak létre a beállított feltételeknek megfelelő táblázatokat.
Készletérték kimutatás. Kérhető a nyitókészlet, illetve az aktuális készlet szerint, vagy záró dátum megadásával. Az adatok lekérdezés után tovább bonthatók tételesen is.
Eladási kimutatás árucsoportonként, megadható feltételekkel, szűrésekkel. Összes, számlás, illetve egyéb értékesítés szerint. Összegzésre kerülnek a termékek és a szolgáltatások is.
Listák nyomtathatók, az adatok exportálhatók más, pl.: Excel formátumban is.
Részletes eladási statisztika, ahol minden részletes adat megjelenik. Különböző feltételek szerint történik a lekérdezés.
A legkülönfélébb csoportosításban kérdezhetők le a vevői vásárlások. Kimutathatók a leginkább népszerű árucsoportok, termékek. Megállapítható, hogy egy-egy vevő mit vásárol a leginkább és mit nem. Ehhez képest helyben változtathatók a kedvezmények, illetve informálódhatunk arról, hogy kinek milyen termékeket érdemes felkínálni, reklámozni.
Egy komplex forgalmi kimutatás, ahol egy képernyőn áttekinthetők illetve összevethetők az értékesítési adatok.
Hasonló, mint az eladási (ELABE) kimutatáshoz használt statisztika, de itt a bevételezésekről kapunk összesített, illetve részletes információkat.
Árfolyamok táblázat, ahol lehetőség van az MNB szerveréről frissíteni az árfolyamokat, de azok manuálisan is megadhatók.
Vevő, szállító, megrendelés, számla és termék besorolások. Az adatok a megfelelő táblázatokban választhatók.
A rendszerből természetesen nem csak az árukészleten lévő termékek, hanem szolgáltatások, munkadíjak, illetve bármilyen olyan költség is számlázható, ami nincs a készletben. Pl.: postaköltség, kiszállási díj…
Nyomtatványok nyomtatási képeinek testreszabása egy szerkesztő programmal elvégezhető, illetve speciális nyomtatványok elkészítésében közreműködünk. Egyedi nyomtatvány készítése után mindig az annak megfelelő nyomtatási kép fog megjelenni.
A legtöbb nyomtatvány a nyomtatási képen szerkeszthető még nyomtatás előtt, így megadhatók egyedi plusz információk.
Telephelyek, beállítások, egyedi képernyők és táblázatok
Csatlakozási, számla-formátum, példányszám beállítások.
Bankszámlák nyilvántartása.
Export, nyelvek és formátumok beállítása…
Telephelyek, raktárak beállításai
Funkciók engedélyezése, pénztári beállítások, kedvezmény beállítások, cikkszámok formátuma, havi készpénzes vásárlási limit…
Telephely adatok, banki adatok, cégjegyzékszám, számla-logó…
Nyomtatványok, képek, dokumentumok tárolási helyének beállításai.
Számla lábléc feliratok fizetési módonként.
Lehetőség van a képernyők, táblázatok, megjelenítések egyedi beállítására felhasználónként. Így minden felhasználó a neki legmegfelelőbb felületen kezelheti a programot.
Jogosultságok, hozzáférések a program funkcióihoz. Új felhasználók felvétele, hozzáférések kiosztása. Csoportosan is kioszthatók az engedélyek.
A program működés közben minden funkciónál megvizsgálja, hogy a bejelentkezett felhasználó jogosult-e annak használatára, ha nem, akkor tiltó figyelmeztetés megjelenítése mellett az adott funkció nem lesz elérhető, illetve bizonyos adatok nem lesznek megjelenítve, mint például egy termék bekerülési ára…
Egyéb felhasználóhoz kötött beállítok is itt adhatók meg, pl.: árukiadáskor: lejárt tartozás, bekerülési ár alatti értékesítés esetén figyelmeztetés/tiltás, vagy adószám nélküli számlázás tiltás…
A napló rögzíti a törléseket, módosításokat, és rögzít minden belépést is, hogy visszakövethetők legyenek a programot felhasználók időpont szerint.
Az adatbázis biztonsági mentésére szolgáló belső funkció. Opcionálisan rendelkezésre áll egy teljes, automatikus adatmentő és visszaállító rendszer, ami a megfelelő beállítások után a háttérben végzi a biztonsági mentéseket, akár webes tárhelyen is képes adatmentéseket tárolni.
Számlázó program használatának feltételei
Számítógépes számlázó program akkor használható, ha a felhasználó rendelkezik a forgalmazó által kiállított névre szóló megfelelőségi nyilatkozattal, valamint a program vásárlását igazoló számlával. Ezt minden esetben biztosítjuk.
2014. október 1-jétől bejelentést kell tenni minden számlázó program használatról.
Jogszabályi, számla kiállítási szabályok változása esetén a forgalmazó minden esetben biztosítja az annak megfelelő program verziót. Frissítési (Update) díj megfizetése mellett ezt a felhasználó rendelkezésére bocsátja.
Vállaljuk egyedi igények szerint a rendszer bővítését, illetve meglévő funkciók módosítását, egy adott feladathoz való speciális átalakítását.
Megrendelhetők egyedi táblázatok, lekérdezések, nyomtatványok, egyedi program modulok…